بلاگ

دستگاه ضبط xvr چیست؟

دستگاه ضبط 4 کاناله

بدون شک امروزه شرایط به گونه ‌ای است که برای تامین امنیت محل زندگی، کار و سایر ساختمان ها نیاز به تجهیزات کاربردی خواهیم داشت. سیستم های ایمنی به شکل گسترده در دسترس شما قرار دارند. با این حال استفاده از دوربین مدار بسته به عنوان یکی از کاربردی ترین سیستم های ایمنی همواره مد نظر قرار دارد. دوربین ها با استفاده از دستگاه ضبط xvr و DVR مجهز می شوند.

دستگاه ضبط تصویر XVR

آگاهی شما با انواع اطلاعات و برندهای موجود در ساخت دوربین های مدار بسته به شما در انتخاب گزینه کاربردی کمک می‌ کند. چنانچه قصد نصب دوربین مدار بسته را دارید باید از دستگاه ضبط ویدیویی نیز اطلاعات کافی به دست آورید. امروزه انتخاب یک دستگاه میان دستگاه‌های xvr، NVR,DVR و HVR می‌ تواند با دشواری هایی همراه شود.

تفاوت هایی که بین دستگاه ها وجود دارند می توانند منجر به خرید و استفاده از هر کدام از دستگاه ها در شرایط مختلف شود. با ما در دیجی نیلا همراه باشید تا به شما اطلاعات کافی در این زمینه ارائه دهیم.

آشنایی با دستگاه ضبط xvr

همانگونه که می دانید امروزه در دوربین های مداربسته دستگاه‌ های ضبط به شکل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه ضبط DVR به عنوان پرکاربردترین گزینه مد نظر قرار دارد. با این حال نسخه ارتقا یافته از این دستگاه با نام دستگاه ضبط XVR امروزه در اختیار کاربران قرار می ‌گیرد. کیفیت ضبط تصاویر در این دستگاه ضبط به گونه ای است که شما می توانید با نصب آن بر روی دوربین مدار بسته انواع فرمت های ویدیویی را در اختیار داشته باشید.

دستگاه ضبط xvr قابلیت عملکرد با انواع دوربین مداربسته CVI،  دوربین مدار بسته AHD، دوربین مداربسته CVBS و همچنین دوربین مداربسته TVI را دارا است.

در واقع دستگاه ضبط XVR عنوان یکی از دستگاه‌ های دیجیتال با بهره مندی از امنیت عالی، ظرفیت بالای ذخیره سازی، پردازش قوی و همچنین کیفیت بالا در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. مقایسه این دستگاه با سایر مدل های ضبط کننده نشان می ‌دهد که این دستگاه ضبط تصویر بسیار قوی تر عمل خواهد کرد. شرایط این دستگاه به گونه ای است که می توان آن ها را با نصب کردن بر روی دوربین های نظارتی و امنیتی و همچنین سیستم‌ های هشداردهنده به کار برد.

ویژگی های دستگاه ضبط xvr

دستگاه های ضبط معمولاً با بهره مندی از ویژگی ‌های منحصر به فرد، عملکرد مناسبی دارند. با این حال این دستگاه با توجه به ویژگی هایی که دارد می ‌تواند مد نظر جهت نصب بر روی دوربین قرار گیرد. از جمله ویژگی های دستگاه ضبط XVR می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت ضبط تصاویر تا ۱۲۰ PPS
  • پشتیبانی از نصب ۱۶ دوربین مدار بسته
  • پشتیبانی از ۴ پورت خروجی
  • قابلیت اتصال از راه دور به صورت چندگانه
  • امکان نظارت بر تصاویر دوربین و کنترل آن ها از فاصله دور
  • قابلیت اتصال ۱۶ پورت به دستگاه
  • طول عمر و دوام بالا
  • امکان جستجو و پخش همزمان ویدیو
  • بهره مندی از قابلیت تهیه فایل پشتیبان از تمام تصاویر
  • پشتیبانی ایده ‌آل‌ سخت افزاری و نرم افزاری
  • قابلیت اتصال دستگاه به نمایشگر
  • قابلیت ذخیره تصاویر به صورت نامحدود

 

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه ضبط xvr

جهت نصب و راه اندازی این دستگاه نیاز به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مختلف خواهد بود. از جمله این تجهیزات برای راه ‌اندازی دستگاه ضبط می توان به ماوس، صفحه کلید، کابل شبکه، کابل مانیتور، کابل برق، کابل ۱۶ کاناله BNC و سایر تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد.

دستگاه ضبط 4 کاناله

توجه داشته باشید که نصب این دستگاه باید توسط فرد متخصص انجام پذیرد. با توجه به کیفیت و عملکرد این دستگاه نسبت به سایر مدل ها مراحل نصب و راه اندازی مشکل تری خواهد داشت. چنانچه قصد نصب دستگاه ضبط xvr را دارید با استفاده از دفترچه راهنما می توانید به نتایج مثبتی در پیدا کنید.

برای راه اندازی این دستگاه باید تمام تجهیزات جانبی و سخت افزاری مورد نیاز را به آن وصل کنید. پس از نصب تجهیزات سخت افزاری دستگاه ضبط XVR باید با نصب نرم افزارهای دستگاه به منوی تنظیمات رفته و آن را بر روی مانیتور بارگذاری کنید. با مراجعه به تنظیمات دستگاه ضبط تصاویر، تمام تنظیمات مورد نیاز را انجام داده و جهت راه ‌اندازی می توانید اقدام نمایید.

دلایل خرید دستگاه xvr

با توجه به ویژگی هایی که از دستگاه ضبط XVR برای شما بیان کردیم، می تواند گزینه ای ایده آل جهت خرید و نصب بر روی دوربین مدار بسته باشد. چنانچه دوربین شما بسیار پیشرفته و با پایداری بسیار بالا همراه باشد می توانید از این دستگاه ضبط با توجه به قابلیت ضبط انواع فرمت های ویدیویی استفاده کنید.

عملکرد مناسب این دستگاه به شما کمک می کند تا بر روی انواع فرمت های ویدیویی بتوانید از آن استفاده نمایید.

بررسی قیمت دستگاه ضبط xvr و DVR

بررسی تفاوت قیمت دستگاه های XVR و DVR نشان می دهد که این دو دستگاه از قیمت مشابهی برخوردار هستند. با توجه به ویژگی ها و مزایای استفاده از این دستگاه، توصیه ما به شما خرید این دستگاه خواهد بود.  شرکت ها و برندهای معتبر نیز امروزه با توسعه بسیار این دستگاه به جای DVR، آن ها را با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می دهند.

نکات مهم برای اتصال دستگاه ضبط XVR به دوربین مدار بسته

چنانچه قصد اتصال این دستگاه به دوربین مدار بسته را دارید باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. ابتدا تمام اتصالات دستگاه و دوربین را با هم وصل کرده  و تنظیمات نرم افزاری را نیز به بهترین شکل انجام دهید. تمام موارد تصویربرداری را می توانید مطابق با نیاز خود و شرایط موجود تنظیم نمایید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • تنظیم روشنایی و نور تصویر
  • انتخاب محل ذخیره سازی فایل ها
  • طبقه بندی اطلاعات متناسب با نیاز

تنظیم محدوده ضبط تصاویر

  • تنظیم پورت های ورودی و خروجی
  • تنظیم و تغییر دامنه ثبت تصاویر
  • تنظیم تاریخ و زمان ثبت تصاویر

کیفیت بالا

شرایط دستگاه ضبط تصویر xvr به گونه ای است که به شما قابلیت انتخاب انواع کانال را خواهد داد. چنانچه قصد خرید دستگاه ضبط را دارید ما در مجموعه دیجی نیلا با بهره مندی از انواع دستگاه های ضبط خدمات گسترده ای به شما ارائه می دهیم. برای خرید این دستگاه می توانید از محصولات فروشگاه ما دیدن کنید.

سخن پایانی

چنانچه قصد نصب دوربین مدار بسته را دارید کسب اطلاعات کافی از تجهیزات این سیستم امنیتی امری ضروری محسوب می شود. امروزه انواع دوربین مدار بسته با کیفیت های مختلف روی به ضبط و ارسال تصاویر به دستگاه های ذخیره سازی می ‌آورند. دستگاه ضبط تصویر   xvrبه عنوان یکی از باکیفیت ترین دستگاه های ضبط کننده شناخته می شود. این دستگاه ها با قابلیت پشتیبانی از انواع دوربین های آنالوگ و تحت شبکه، به شکل ایده آل تولید و در اختیار کاربران قرار داده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


هشت + 8 =