بلاگ

راهنمای خرید پاور بانک

راهنمای خرید پاور بانک

راهنمای خرید پاور بانک

راهنمای خرید پاور بانک آیا به دنبال پاوربانک هستید، اما نمی دانید به کدام یک نیاز دارید؟ در اینجا می‌توانید بخوانید که کدام پاوربانک برای محصولی که می‌خواهید شارژ کنید مناسب‌تر است. ما برای لپ تاپ یک پاوربانک قوی با قدرت زیاد، اما برای مثال برای گوشی هوشمند یک مدل کوچک و جمع و جور توصیه می کنیم. این مقاله را بخوانید و مطمئن هستید که پاوربانک مناسب را انتخاب کرده اید.

چه پاور بانکی را انتخاب کنیم

پاوربانکی را انتخاب کنید که مناسب دستگاهی باشد که می خواهید شارژ کنید. وقتی پاور بانک خود را انتخاب می کنید، سوالات زیر را در نظر داشته باشید:

چقدر ظرفیت برای شارژ دستگاه خود نیاز دارید؟

آیا دستگاه شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند؟

اگر می خواهید لپ تاپ را شارژ کنید، آن لپ تاپ چه نوع کانکتوری دارد؟

چند محصول را می خواهید شارژ کنید؟

شارژ گوشی هوشمند با پاور بانک

یک پاور بانک خوب برای گوشی هوشمند شما نباید خیلی بزرگ باشد، اما باید ظرفیت کافی داشته باشد. یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به شما امکان می دهد تلفن هوشمند خود را حدود ۲ بار شارژ کنید و معمولاً همچنان در جیب شما جا می شود. یک مدل بزرگتر ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای یک سفر کمپینگ در آخر هفته برای دو نفر مفید است، اما احتمالاً دیگر در جیب شما جا نمی شود. بسیاری از گوشی های هوشمند از شارژ سریع پشتیبانی می کنند.مشاهده محصولات 

 

شارژ تبلت با پاوربانک

با ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت می توانید تبلت خود را ۱ تا ۱٫۵ بار شارژ کنید. اگر تبلت بزرگی مانند آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی دارید، تا ظرفیت ۲۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که پاوربانک هایی با ظرفیت بیش از ۲۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجاز به ورود به هواپیما نیستند. پاوربانک های تبلت دارای حداقل توان ۱۰ وات هستند که باعث می شود شارژدهی نسبتا سریع انجام شود. تبلت هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می کنند مانند iPad (2019) و هر iPad Pro، تنها در ۱ ساعت با پاوربانک Power Delivery تا ۵۰ درصد شارژ می شوند.

 

شارژ سایر موارد با پاور بانک ( هدفون . ساعت هوشمند و … )

محصولاتی مانند هدفون ها، کتابخوان های الکترونیکی و ساعت های هوشمند معمولا باتری کوچکی دارند. بنابراین شما فقط به یک پاوربانک با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و توان کم نیاز دارید. به طور کلی، هر پاوربانکی برای این کار مناسب است. به خاطر داشته باشید که احتمالاً از پاور بانک خود برای شارژ کردن هدفون و گوشی هوشمند خود استفاده می کنید. به همین دلیل است که باید یک پاوربانک خوب گوشی هوشمند با چندین پورت USB انتخاب کنید. این امر معقول تر از خرید یک پاور بانک کوچک اضافی برای لوازم جانبی شما خواهد بود.

پاوربانک های کوچک می توانند برای شارژ گاه به گاه برق در حین حرکت عالی باشند آنقدر سبک هستند که به سختی وزن آن ها را در کیف خود احساس کنید. مدل های بزرگ حجم برق بیشتری به شما می دهند، اما کمتر قابل حمل هستند

اوربانک های کوچک (تا ۷۵۰۰ میلی آمپر ساعت) – معمولاً برای یک بار شارژ کردن تلفن هوشمند کافی است

پاوربانک های متوسط ​​(۷۵۰۰-۱۴۹۹۹ میلی آمپر ساعت) – معمولاً برای شارژ ۲ بار تلفن هوشمند کافی است

پاوربانک های بزرگ (بیش از ۱۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت) – معمولاً برای شارژ کردن تلفن هوشمند ۴ بار یا بیشتر کافی است

 

ما متوجه شدیم که پاوربانک‌های متوسط، حدود ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، بهترین توازن قابل حمل و ظرفیت را ارائه می‌کنند. در آزمایشات ما، آنها همچنین به احتمال زیاد به ظرفیت ادعا شده خود عمل می کنند. آنها تمایل دارند چندین پورت برای شارژ همزمان بیش از یک دستگاه و انرژی کافی برای شارژ دو گوشی هوشمند داشته باشند. پاوربانک متوسط ​​بهتریم گذینه برای خرید  یک ابزار همه جانبه است

 

پاوربانک های بزرگ برای استفاده های سنگین مناسب هستند. این می تواند به معنای شارژ یک تلفن هوشمند در طول یک هفته در طبیعت یا زنده نگه داشتن دستگاه های خانواده شما در سفرهای طولانی یا روزهای بیرون باشد. اما جدای از حجم آنها، زمان زیادی برای شارژ شدن آنها نیز نیاز است. مدل‌هایی را دیده‌ایم که ۱۴ ساعت طول می‌کشد تا کاملاً شارژ شوند، در حالی که مدل‌های دیگر کمتر از ۱۰ ساعت طول می‌کشد، بنابراین تحقیقات خود را قبل از خرید انجام دهید.

 

کدام پاوربانک با گوشی من کار می کند؟

اکثر پاور بانک ها با هر تلفنی کار می کنند. بزرگترین عاملی که می تواند با تلفن خود از آن استفاده کنید کابل است. اگر کابلی که استفاده می‌کنید با پاوربانک مناسب نیست، تقریباً مطمئناً می‌توانید آن را بخرید.

پورت های ورودی

از پورت های ورودی برای شارژ پاوربانک استفاده می شود. اینها معمولاً میکرو USB یا USB-C هستند و معمولاً متوجه می‌شوید که کابل شارژ ارائه می‌شود و می‌توان آن را به هر آداپتور اصلی USB-A یا به عنوان مثال، درگاه USB لپ‌تاپ خود وصل کرد.

پورت های خروجی

از پورت های خروجی برای انتقال برق از پاوربانک به دستگاه های شما استفاده می شود. معمولاً این یک یا چند درگاه USB-A کلاسیک خواهد بود. اینها به شما امکان می دهند کابل شارژر خود را وصل کنید، به این معنی که احتمالاً می توانید از هر کابلی که قبلاً استفاده می کنید برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید.

برخی از پاوربانک ها دارای کابل خروجی داخلی هستند که نمی توان آن را جدا کرد. این معمولاً یک خروجی اضافی است، بنابراین اگر قصد دارید از انواع دیگر کابل نیز استفاده کنید، نباید روی شما تأثیر بگذارد.

آیا پاوربانک ها توانی را که وعده داده اند ارائه می کنند؟

بله و خیر. اکثراً از نظر فنی میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) را که وعده داده اند ارائه می دهند، اما این داستان کامل هنگام شارژ دستگاه ها نیست. این به این دلیل است که باتری های داخل پاوربانک ۳٫۷ ولت هستند، در حالی که USB (که برای شارژ دستگاه های شما استفاده می شود) با ولتاژ ۵ ولت کار می کند. از آنجایی که میلی آمپر ساعت به ولتاژ مربوط می شود، میلی آمپر ساعت با ولتاژ تغییر می کند.

برای محاسبه میلی‌آمپر ساعتی که واقعاً هنگام شارژ دستگاه‌ها دریافت می‌کنید، ظرفیت ادعا شده را در ۳٫۷ ضرب کنید و سپس آن را بر پنج (یا هر ولتاژی که با آن شارژ می‌کنید) تقسیم کنید.

برای پیچیده تر کردن مسائل، مقداری انرژی نیز از طریق گرما از دست می رود. انرژی از دست رفته در برخی از مدل ها می تواند تا ۱۵ درصد باشد، اما در برخی دیگر می تواند بسیار بیشتر باشد.

برای توضیح این موضوع، باتری آیفون ۱۲ ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت است. در نگاه اول، یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپری باید بتواند آیفون ۱۲ را حداقل سه بار شارژ کند. با این حال، در ۵ ولت، یک پاور بانک که به عنوان ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت تبلیغ می شود، واقعاً ۷۴۰۰ میلی آمپر ساعت (۱۰۰۰۰ x 3.7 / 5) ارائه می دهد. به دلیل اتلاف انرژی، ۱۵ درصد را کم کنید و به چیزی نزدیکتر به ۶۲۹۰ میلی آمپر ساعت نگاه می کنید – برای شارژ کردن دستگاه کمی بیش از دو بار کافی است. بر اساس آزمایش گسترده ما، این رقم بسیار واقعی تر است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


سه − 2 =